Friday, March 30, 2012

Keyakinanku...

Waktu adalah peneman setia hidupku,
Walau ketika jaga mahupun tidurku,
Wahai siang ku lihat senyuman mentari,
Wahai malam ku lihat senyuman rembulan,
Walaupun begitu aku merasai kekosongan,
Wadah kebahagiaan belum ku temui,
Warna kebahagiaan belum ku kecapi,
Waktu, waktu dan waktu
Waktulah penentu segalanya.

Masa berputar kian ligat,
Malahan tahun silih berganti,
Memikirkan akan masa depanku,
Masih jauhkah perjalanan ini?
Mencari sinar kebahagiaan
Menunggu kau hadir dalam hidupku,
Memohon kepada Tuhan akan petunjuk,
Mungkinkah kau akan hadir jua?

Aku yakin kepada Tuhan,
Aku percaya kepada ketentuan-Nya,
Aku redha akan takdirmu,
Apabila saatnya tiba,
Aku pasti akan menemuimu,
Aku tak perlu mencari
Aku hanya perlu menanti,
Alasan? Itu bukan alasan,
Asasnya aku yakin dan percaya kepada Tuhan,
Aku diciptakan hanya untuk Dia,
Akhir kata...
Aku yakin saat itu pasti akan tiba jua.

By:Misz.CT.A

No comments:

Post a Comment