Sunday, November 9, 2014

Keyakinanku

Waktu adalah peneman setia hidupku,
Walau ketika jaga mahupun tidurku.
Wahai siang ku lihat senyuman mentari,
Wahai malam ku lihat senyuman rembulan,
Walaupun begitu aku merasai kekosongan,
Wadah kebahagian belum ku temui,
Warna kebahagian belum ku kecapi.
Waktu, waktu dan waktu...
Waktulah penentu segalanya.


Masa berputar kian ligat,
Malahan tahun silih berganti
Memikirkan akan masa depanku
Masih jauhkah perjalanan ini?
Mencari indahnya kehidupan
Menanti sinar kebahagiaan
Menunggu kau hadir dalam hidupku
Memohon kepada Tuhan akan petunjuk
Mungkinkah kau akan hadir jua?

Aku yakin kepada Tuhan,
Aku percaya kepada ketentuan-NYA
Aku redha akan takdirku.
Apabila saatnya tiba
Aku pasti akan menemuimu
Aku tak perlu mencari
Aku hanya perlu menanti,
Alasan? Itu bukan alasan
Asasnya kerna aku percaya kepada Tuhan
AKu diciptakan hanya untuk Dia.
Akhir kata...
Aku yakin saat itu pasti akan tiba jua.


By: Misz.CT.A

No comments:

Post a Comment